A-   A+
EN

Информация по чл. 15а от Закона за достъп до обществена информация

  1. Информация за административното звено, отговорно за приемането на заявленията по Закона за достъп до обществена информация:

Дирекция „Правителствена канцелария“;

Телефон: (+359 2) 940 29 99;
Eлектронен адрес:  MS_register@government.bg, MS_priemna@government.bg;
Адрес: гр. София, бул. „ Княз Александър Дондуков“ № 1, администрация на Министерския съвет – служебен вход;

Работно време: всеки работен ден без прекъсване от 9:00 ч. до 17:30 ч.

 

  1. Информация за упражняването правото на достъп до обществена информация:

2.1. Правно основание за предоставянето на административната услуга:

  • Закон за достъп до обществена информация (ЗДОИ) (линк - https://pitay.government.bg/documents/zakon-za-dostup-do-obshestvena-informaciya );
  • Вътрешни правила за организацията и реда за работа по Закона за достъп до обществена информация в администрацията на Министерския съвет;
  • На основание чл. 28, ал. 2 от ЗДОИ и т. 1 от Заповед № В-19 от 16.01.2025 г. на министър-председателя, Ивелина Николова - началник на отдел „Административни дейности и собственост“, дирекция „Административно и правно обслужване“ е  определена да се произнася с решение за предоставяне или отказ за предоставяне на достъп до исканата обществена информация.

  

  • Производство по предоставяне на административната услуга: 
  • Всеки гражданин или юридическо лице има право да подаде заявление за предоставяне на достъп до обществена информация, създавана и съхранявана в администрацията на Министерския съвет (АМС).
  • Заявленията за достъп до обществена информация се подават в свободен текст или чрез използване на следните формуляри: Приложение № 1 (образец в word) и Приложение № 2 (образец в word). Заявленията се подават в писмен вид в сградата на АМС на гише на вход „Служебен“, където заявителите имат достъп до формулярите на заявленията за достъп до обществена информация, чрез пощенска или куриерска услуга на адрес: „Администрация на Министерския съвет, п.к. 1594, гр. София, ул. „Александър Дондуков“ № 1“, по електронна поща на адрес: MS_register@government.bg или MS_priemna@government.bg, чрез Системата за сигурно електронно връчване (ССЕВ),  чрез Системата за електронен обмен на съобщения (СЕОС), чрез Платформата за достъп до обществена информация (ПДОИ) или чрез устно запитване. Устните запитвания по ЗДОИ се приемат от служителите на гише на вход „Служебен“, в присъствието на определен от длъжностното лице по ЗДОИ служител, като искането се описва в протокол по образец - Приложение № 2, предоставен на заявителя.
  • Заявленията се разглеждат в срок не по-дълъг от 14 (четиринадесет) календарни дни. Този срок може да бъде удължен, но с не повече от 10 дни, когато поисканата в заявлението информация е в голямо количество и е необходимо допълнително време за нейната подготовка. Заявителят се уведомява при удължаване на срока.
  • Заявленията следва да съдържат задължително:
  1. трите имена, съответно наименованието и седалището на заявителя;
  2. описание на исканата информация;
  3. предпочитаната форма за предоставяне на достъп до исканата информация освен когато заявлението е подадено чрез платформата за достъп до обществена информация;
  4. адреса за кореспонденция със заявителя или съгласие за използване на профил в системата за сигурно електронно връчване по чл. 26, ал. 2 от Закона за електронното управление (ЗЕУ).
  5. отказ на заявителя за публикуване на Платформата за достъп до обществена информация (ПДОИ) на заявлението му, подадено чрез електронна поща и на решението и предоставената обществена информация по него.

Ако заявлението не съдържа горепосочените данни по т.1, т. 2 и т. 4, същото се оставя без разглеждане!

  • Като форма за предоставяне на достъп до обществена информация могат да се посочат една или повече от следните форми: преглед на информацията - оригинал или копие или чрез публичен общодостъпен регистър, устна справка, копие на хартиен носител, копие на технически носител, копия, предоставени по електронен път, или интернет адрес, където се съхраняват или са публикувани данните и публикуване на информацията чрез ПДОИ. За достъп до обществена информация могат да се използват една или повече от посочените форми.
  • В заявлението следва да се посочи предпочитаната форма за предоставяне на достъп до исканата информация, освен когато заявлението е подадено чрез ПДОИ. Когато заявлението е подадено чрез ПДОИ, формата за предоставяне на достъп до обществена е публикуване на информацията чрез ПДОИ.
  • Лица, които имат зрителни увреждания или увреждания на слухово-говорния апарат, могат да поискат достъп във форма, отговаряща на техните комуникативни възможности.

 

  • Начин за предоставяне на достъп до обществена информация:

Заявената обществена информация и издадените по реда на ЗДОИ актове се предоставят при спазване изявеното от заявителя желание, а именно:

  • В сградата на АМС, за което се подписва съответния протокол;
  • Чрез пощенска с обратна разписка;
  • Чрез куриерска услуга;
  • Чрез изпращане по електронна поща;
  • Чрез ССЕВ;
  • Чрез СЕОС;
  • Чрез ПДОИ.

Когато заявлението е подадено чрез ПДОИ, заявената информация се предоставя чрез Платформата.

Всички отговори се публикуват в ПДОИ.

  1. Ред и условия за повторно използване на информацията, таксите по чл. 41 ж и форматите, в които се поддържа информацията:

Информацията от обществения сектор за повторно използване се предоставя след постъпило писмено искане по реда и при спазване на правилата, регламентирани в Глава четвърта „Процедура за повторно използване на информация от обществения сектор“ от Закона за достъп до обществена информация (ЗДОИ).  Искането за предоставяне на информация от обществения сектор за повторно използване трябва да съдържа реквизитите по чл. 25 от ЗДОИ.  Исканията се приемат, регистрират, разглеждат и съхраняват по реда за заявленията за достъп до обществена информация. По искане на заявителя и при възможност исканата информация се предоставя по електронен път чрез:

  1. публикуване на Портала за отворени данни;
  2. квалифицирана услуга за електронна препоръчана поща;
  3. Системата за сигурно електронно връчванепо чл. 26, ал. 2 от Закона за електронното управление, поддържана от Министерството на електронното управление като модул на Портала на електронно управление по смисъла на Закона за електронното управление;
  4. на адреса на електронна поща.

Организациите от обществения сектор осигуряват условия за улеснено търсене на информация от обществения сектор, като поддържат и публикуват списъци с основни документи и съответните метаданни чрез различни механизми за онлайн достъп и в машинночетим формат или по друг подходящ начин.

  1. Годишните отчети за постъпилите заявления за достъп до обществена информация и за повторно използване на информация от обществения сектор.
  2. Нормативи за разходи за предоставяне на информация по чл. 20, ал. 2 и повторно използване на информация от обществения сектор по чл. 41 ж от ЗДОИ:
  • Прегледът на оригинали или копия на документи на място в АМС, както и предоставянето на информация по електронен път, включително чрез ПДОИ, са безплатни за заявителя. Заявителят заплаща единствено материалните разходи по предоставянето на документите (копирането, отпечатването на хартия или записването на технически, магнитен или дигитален носител) съгласно Наредба № Н-1 от 7 март 2022 г. за определяне на нормативи за заплащане на разходите по предоставяне на обществена информация, издадена от министъра на финансите, както следва:

 Вид на носителя

количество

цена
 в лева

цена
в евро

1.

Хартия А4

1 лист

0,01 лв.

0,01 €

2.

 Хартия А3

1 лист

0,02 лв.

0,01 €

3.

Разход за тонер за едностранно отпечатване на лист хартия А4 

1 стр.

0,02 лв.

0,01 €

4.

Разход за тонер за едностранно отпечатване на лист хартия А3

1 стр.

0,04 лв.

0,02 €

5.

CD диск 700 MB

1 бр.

0,26 лв.

0,13 €

6.

DVD диск 4,7 MB

1 бр.

0,30 лв.

0,15 €

7.

DVD диск 8,5 MB

1 бр.

0,67 лв.

0,34 €

8.

 USB флаш памет 4 GB

1 бр.

3,46 лв.

1,77 €

9.

 USB флаш памет 8 GB

1 бр.

5,72 лв.

2,92 €

10.

 USB флаш памет 16 GB

1 бр.

7,93 лв.

4,05 €

11.

 USB флаш памет 32 GB

1 бр.

9,47 лв.

4,84 €

  • Достъпът до заявената информация се предоставя след заплащане на дължимата сума по банков път на адрес:

Българска народна банка

Адрес: гр. София, бул. „Княз Александър Дондуков№ 1

Получател: Министерски съвет

IBAN: BG03 BNBG 9661 3000 1579 01

  • Информация от обществения сектор се предоставя за повторно използване безплатно.
  • Достъпът на заявителите до касата на АМС се извършва при спазване на правилата за пропусквателния режим и в присъствието на определения от длъжностното лице по ЗДОИ служител.
  1. Ред за достъп до публични регистри, съхранявани от АМС:

 

  • Информацията за постъпилите и приети актове и протоколни решения от Министерския съвет е официална, публична и общодостъпна в системата за правна информация на адрес: pris.government.bg на сайта на Министерския съвет, където са публикувани всички актове и протоколни решения на Министерския съвет от 1990 г. до момента. Достъпът до актовете е свободен.
  • Достъпът до всички публични регистри на Министерския съвет е свободен и достъпен на адрес: government.bg

       7. Актуализиран списък с категориите информация, подлежаща на публикуване в интернет за дейността на Министерския съвет, както и формите в които е достъпна.