ВЪТРЕШНИ ПРАВИЛА
ЗА ОРГАНИЗАЦИЯТА И РЕДА ЗА РАБОТА
ПО ЗАКОНА ЗА ДОСТЪП ДО ОБЩЕСТВЕНА ИНФОРМАЦИЯ В АДМИНИСТРАЦИЯТА НА МИНИСТЕРСКИЯ СЪВЕТ
Глава І
ОБЩИ ПОЛОЖЕНИЯ
Чл. 1. Тези правила уреждат вътрешния ред за:
Чл. 2. (1) Министър-председателят оправомощава със заповед служител, наричан в тези правила за краткост „длъжностно лице по ЗДОИ“, който да отговаря пряко за предоставянето на достъп до обществена информация и информация от обществения сектор за повторно използване. Със заповедта на министър-председателя за оправомощаване на длъжностно лице по ЗДОИ се определя и заместващо длъжностно лице по ЗДОИ, при отсъствие на титуляра.
(2) Длъжностното лице по ал. 1 има право:
(3) Оправомощеното по ал. 1 длъжностно лице се подпомага от служители от отдел „Административни дейности и собственост“ (АДС) в дирекция „Административно и правно обслужване“ (АПО) при подготовката на проектите на решенията по заявления за достъп до обществена информация, проектите на писмата по ал. 2, т. 3 – 6 от тези правила, както и при осъществяване на процесуалното представителство по дела, които са образувани по жалби срещу решенията за достъп и отказ от предоставяне на достъп до обществена информация.
Глава ІІ
ПРИЕМАНЕ, РЕГИСТРИРАНЕ И РАЗПРЕДЕЛЯНЕ НА РЕГИСТРИРАНИТЕ В АМС ЗАЯВЛЕНИЯ ЗА ДОСТЪП ДО ОБЩЕСТВЕНА ИНФОРМАЦИЯ
Чл. 3. Производството по предоставяне на достъп до обществена информация започва с регистриране на писмено заявление или устно запитване при условията и реда на ЗДОИ и тези правила.
Чл. 4. (1) Заявленията се регистрират в Автоматизираната информационна система на Министерския съвет (АИСМС).
(2) Заявленията се подават в свободен текст или чрез използване на формулярите по образците Приложение № 1 и Приложение № 2, публикувани на официалната интернет страницата на Министерския съвет (МС), секция „Достъп до обществена информация“.
Чл. 5. Заявленията могат да се подават по един от следните начини:
1.1. лично депозиране в приемателния пункт за кореспонденция в сградата на АМС, гр. София, бул. „Княз Ал. Дондуков“ № 1, служебен вход;
1.2. лицензиран пощенски оператор/куриерски служби.
2.1. на електронните адреси на АМС - MS_register@government.bg, MS_priemna@government.bg;
2.2. чрез платформа за достъп до обществена информация (ПДОИ) по чл. 15в от ЗДОИ;
Чл. 6. (1) Всички заявления по ЗДОИ, получени в АМС, се регистрират със самостоятелен регистрационен индекс в деня на тяхното получаване или в първия следващ работен ден, ако са постъпили в неработен ден или след изтичане на работното време в работен ден.
(2) При подаване на заявление по електронен път, при посочен електронен адрес в деня на регистрацията му, на заявителя се изпраща информация за регистрационния номер в АИСМС.
(3) При подаване на заявление чрез ПДОИ, платформата автоматично генерира УРИ (уникален регистрационен индекс) на постъпилото заявление, като заявителят получава уведомление за извършената регистрация. Заявлението се препраща в същия ден автоматично от ПДОИ към АИСМС, където получава регистрационен номер в АИСМС. В случай на възникнала системна или приложна грешка в процеса на препращане на информация между двете системи (ПДОИ и АИСМС), длъжностните лица, определени за администратори-модератори на ПДОИ, предоставят за регистриране постъпилото заявление в АИСМС.
(4) При получаване на заявлението чрез ССЕВ в деня на неговата регистрация на профила на заявителя в ССЕВ се изпраща информация за регистрационния номер на заявлението в АИСМС. За заявления, които в адресната си част не са адресирани до АМС, се прилагат общите правила за завеждане на документи в АМС.
(5) При подаване на заявление на място в сградата на АМС гр. София, бул. „Княз Ал. Дондуков“ № 1, служебен вход, пред приемателния пункт за кореспонденция, заявителите имат достъп до формуляри на заявление за достъп до обществена информация по образец (Приложение № 1), които могат да попълнят на място. При поискване от заявителя, служител от приемателния пункт за кореспонденция в сградата на МС, дирекция „Правителствена канцелария“ (ПК) информира длъжностното лице по ЗДОИ, което от своя страна определя служител, който да окаже съдействие на заявителя при попълването на формуляр на заявление за достъп до обществена информация, след което заявлението се регистрира в АИСМС.
(6) Всички допълнително постъпили или създадени документи, които са свързани с вече регистрирано заявление, се регистрират в АИСМС към регистрационния номер на заявлението.
Чл. 7. (1) Устните запитвания по ЗДОИ се приемат от служителите в приемателния пункт за кореспонденция в сградата на МС, дирекция ПК в присъствието на определения от длъжностното лице по ЗДОИ служител по чл. 2, ал. 3, като искането се описва в протокол по образец (Приложение № 2).
(2) Протоколът по ал. 1 се регистрира в АИСМС.
Чл. 8. (1) Всички регистрирани заявления/протоколи се насочват чрез АИСМС до главен секретар на МС, директора на дирекция АПО и до длъжностното лице по ЗДОИ.
(2) След получаване на заявление директорът на дирекция АПО го резолира на длъжностното лице по ЗДОИ, което от своя страна го разпределя на служител от отдел АДС за извършване на действията по чл. 2, ал. 3.
Глава ІІІ
РАЗГЛЕЖДАНЕ НА ЗАЯВЛЕНИЯТА ЗА ДОСТЪП ДО ОБЩЕСТВЕНА
ИНФОРМАЦИЯ
Чл. 9. (1) Длъжностното лице по ЗДОИ подписва писма и/или поставя резолюция в АИСМС до административните звена според предмета на обществената информация с искане за предоставяне на писмена информация/становище от компетентността на съответното административно звено за всяко постъпило заявление за предоставяне на достъп до обществена информация, като посочва срок за предоставяне на информацията/становището.
(2) Административното звено, от чиято компетентност е исканата информация в постъпилото заявление, изготвя и предоставя на длъжностното лице по ЗДОИ писмената информация/становище в срока, посочен в писмото/резолюцията по ал. 1, ведно с информацията, която се иска от заявителя, освен в случаите на удължаване на срока за представяне на достъп по чл. 30, ал. 1, чл. 31 ал. 1 и чл. 41з, ал. 3 от ЗДОИ.
Чл. 10. Когато една и съща информация се предостави три пъти, при следващо искане за достъп до нея длъжностното лице по ЗДОИ в 3-дневен срок от издаването на решението за предоставянето ѝ я изпраща на дирекция „Правителствена информационна служба“ (ПИС) за публикуването на информацията на интернет страницата на МС в раздел „Достъп до обществена информация“.
Глава ІV
ИЗГОТВЯНЕ НА РЕШЕНИЯ ЗА ПРЕДОСТАВЯНЕ ИЛИ ОТКАЗ ЗА
ПРЕДОСТАВЯНЕ НА ОБЩЕСТВЕНА ИНФОРМАЦИЯ
Чл. 11. Решението за предоставяне на обществена информация се изготвя от служител по чл. 2, ал. 3 от правилата и се подписва от длъжностното лице по ЗДОИ, въз основа на мотивите в становището на компетентното звено и предоставена и/или събрана информация, като задължително съдържа реквизитите, посочени в чл. 34, ал. 1 от ЗДОИ.
Чл. 12. Решението за отказ от предоставяне на достъп до обществена информация се изготвя от служителя по чл. 2, ал. 3 от правилата и се подписва от длъжностното лице по ЗДОИ, въз основа на мотивите в становището на компетентното звено и представената и/или събрана информация, като задължително съдържа реквизитите, посочени в чл. 38 от ЗДОИ.
Чл. 13. (1) Решенията за достъп до обществена информация и копие от информацията, както и кореспонденцията до заявителя се изпращат от служители от дирекция ПК чрез пощенска услуга с обратна разписка, когато в заявлението предпочитаната форма за достъп до обществената информация е предоставянето на копия на материален носител, което обстоятелство се описва в сечението в дъното на решението (footer).
(2) Когато заявителят е посочил, че иска достъпът до обществена информация да му бъде предоставен по електронен път, решението и копие от информацията се изпращат на заявителя от служител от дирекция ПК на посочения от заявителя електронен адрес или чрез ССЕВ, в зависимост от постъпването й, като това обстоятелство се описва в сечението в дъното на документа (footer) на решението.
(3) Когато заявлението е постъпило чрез ПДОИ, документите по ал. 1 се публикуват в ПДОИ от оправомощен служител в АМС, определен със заповед на министър-председателя или с длъжностна характеристика да изпълнява функциите на администратор – модератор на ПДОИ, при спазване на изискванията за защита на личните данни.
Чл. 14. (1) Във всеки конкретен случай длъжностното лице по ЗДОИ преценява дали да предостави исканата информация или да постанови решение за отказ за предоставяне на достъп до обществената информация, в случай че е налице някое от основанията, посочени в чл. 37 от ЗДОИ.
(2) Ако исканата информация попада отчасти в обхвата на едно или повече от ограниченията на достъпа до информация, следва да бъде предоставен частичен достъп – до частта от информацията, която е извън ограничението/ята.
(3) В случаите по чл. 37 от ЗДОИ, длъжностното лице по ЗДОИ посочва в решението си точното основание, на което отказва да предостави исканата информация и мотивира отказа за предоставяне на достъп до обществена информация.
(4) Решението за отказ задължително се връчва на заявителя срещу подпис или се изпраща чрез пощенска услуга с обратна разписка, или се изпраща на посочения от заявителя профил в ССЕВ от служителите от дирекция ПК. В случаите, в които заявлението е постъпило чрез ПДОИ, решението за отказ се публикува и в ПДОИ.
(5) В случай че не е ясно точно каква информация се иска или когато тя е формулирана много общо, заявителят се уведомява за това и има право да уточни предмета на исканата обществена информация на основание чл. 29, ал. 1 от ЗДОИ. В такъв случай срокът за произнасяне по заявлението започва да тече от датата на уточняването на предмета на исканата обществена информация. Ако заявителят не уточни предмета на исканата обществена информация до 30 дни, заявлението се оставя без разглеждане.
(6) Срокът по чл. 28, ал. 1 от ЗДОИ може да бъде удължен, но с не повече от 10 дни на основание чл. 30, ал. 1 от ЗДОИ, когато поисканата в заявлението информация е в голямо количество и е необходимо допълнително време за нейната подготовка.
(7) Когато органът не разполага с исканата информация, но има данни за нейното местонахождение, в 14-дневен срок от получаване на заявлението той препраща съответно заявление, като уведомява за това заявителя по реда на чл. 32, ал. 1 от ЗДОИ. В уведомлението задължително се посочват наименованието и адресът на съответния орган или юридическо лице.
Чл. 15. (1) Срокът за произнасяне по заявлението може да бъде удължен, но с не повече от 14 дни по реда на чл. 31 от ЗДОИ, когато исканата обществена информация се отнася до трето лице и е необходимо неговото съгласие за предоставянето ѝ. В тези случаи длъжностното лице по ЗДОИ е длъжно да поиска изричното писмено съгласие на третото лице в 7-дневен срок от регистриране на заявлението.
(2) В решението си длъжностното лице по ЗДОИ спазва точно условията, при които третото лице е дало съгласие за предоставяне на отнасящата се до него информация.
(3) При изрично несъгласие от третото лице, лицето по ЗДОИ предоставя исканата обществена информация в обем и по начин, който да не разкрива информацията, която засяга интересите на третото лице.
(4) Не е необходимо съгласието на третото лице в случаите, когато то е задължен субект и отнасящата се до него информация е обществена информация по смисъла на този закон, както и когато е налице надделяващ обществен интерес от разкриването ѝ.
Чл. 16. (1) В случаите, когато подаденото заявление е от представители на медии и/или, достъпът обхваща информация, обективирана в звукозапис или аудиозапис, свързана с изявления и други публични прояви на министър-председателя, заместник министър-председател/и, министри и длъжностни лица от състава на МС и неговата администрация, проектът на решение задължително се съгласува с директора на дирекция ПИС, с началника на политическия кабинет на министър-председателя и/или на заместник министър-председател/и.
(2) В случаите, когато подаденото заявление съдържа искане за информация, свързана с дейността на АМС, документите, изготвени при реализиране на правомощията на длъжностното лице по ЗДОИ по чл. 2, ал. 2, т. 1 – 6, ведно с цялата преписката по подадено заявление за достъп до обществена информация, се предоставят на главния секретар на МС по служебната електронна поща най-късно в срок от 2 (два) работни дни преди крайния срок за произнасяне по заявлението.
Глава V
ФОРМИ ЗА ПРЕДОСТАВЯНЕ НА ОБЩЕСТВЕНА ИНФОРМАЦИЯ
Чл. 17. (1). Предоставянето на достъп до обществена информация се изготвя във формата, посочена от заявителя, предвидена в чл. 26, ал. 1 от ЗДОИ.
(2) Достъп до обществена информация може да се предостави в една или повече форми по чл. 26, ал. 1 от ЗДОИ.
(3) Предоставянето на достъп до обществена информация, заявено чрез ПДОИ се извършва единствено чрез публикуването на търсената информация на ПДОИ.
Чл. 18. Достъпът до обществена информация се предоставя във форма, различна от заявената, когато за исканата форма няма техническа възможност или използването ѝ води до необосновано увеличение на разходите по предоставянето, до неправомерна обработка на информацията, както и до нарушаване на авторски права.
Глава VІ
ПРЕДОСТАВЯНЕ НА ИНФОРМАЦИЯ ОТ ОБЩЕСТВЕНИЯ СЕКТОР ЗА ПОВТОРНО ИЗПОЛЗВАНЕ
Чл. 19. (1) Информацията от обществения сектор се предоставя за повторно използване след постъпило писмено искане по реда и при спазване на правилата, предвидени в чл. 41а до чл. 41к от ЗДОИ. Искането се счита за писмено и в случаите, когато е направено по електронен път на електронните адреси по чл. 5, т. 2.1 или на Портала за отворени данни по чл. 15г от ЗДОИ.
(5) По искане на заявителя и при възможност исканата информация се предоставя по електронен път, чрез начините, посочени в чл. 41а, ал. 4 от ЗДОИ.
Глава VІІ
ДЪЛЖИМИ РАЗХОДИ И НАЧИНИ ЗА ЗАПЛАЩАНЕТО ИМ ПРИ ПРЕДОСТАВЯНЕ НА ДОСТЪП ДО ОБЩЕСТВЕНА ИНФОРМАЦИЯ
Чл. 20. Прегледът на оригинали или копия на документи на място в АМС, както и предоставянето на информация по електронен път, включително чрез ПДОИ, са безплатни за заявителя. Заявителят заплаща единствено материалните разходи по предоставянето на документите (копирането, отпечатването на хартия или записването на технически, магнитен или дигитален носител) съгласно Наредба № Н-1 от 7 март 2022 г. за определяне на нормативи за заплащане на разходите по предоставяне на обществена информация, издадена от министъра на финансите.
Чл. 21. (1) Дължимите суми за предоставянето на обществена информация се внасят в касата на АМС или по банков път по банковата сметка на АМС: IBAN BG03 BNBG 9661 3000 1579 01.
(2) Достъпът на заявителите до касата на АМС се извършва при спазване на правилата за пропусквателния режим и в присъствието на определения от длъжностното лице по ЗДОИ служител по чл. 2, ал. 3 от правилата.
Чл. 22. (1) Когато информацията се предоставя на хартиен носител, предоставянето ѝ на заявителя се извършва след заплащане на определените разходи, и след извършване на проверка от служителя по чл. 2, ал. 3 за извършеното плащане в дирекция „Бюджет и финанси“, като се съставя протокол по образец (Приложение № 3). Протоколът се подписва от заявителя и от определения по конкретното заявление за достъп до обществена информация, служител по чл. 2, ал. 3.
(2) Прегледът на информация чрез разглеждане на оригинали и копия се извършва в приемателния пункт за кореспонденция в сградата на МС, дирекция ПК, в присъствието на определения по конкретното заявление за достъп до обществена информация служител по чл. 2, ал. 3.
Глава VІІІ
ПУБЛИКУВАНЕ И ПОДДЪРЖАНЕ НА АКТУАЛНА ОБЩЕСТВЕНА ИНФОРМАЦИЯ НА ИНТЕРНЕТ СТРАНИЦАТА НА МИНИСТЕРСКИЯ СЪВЕТ И В СЕКЦИЯ „ДОСТЪП ДО ОБЩЕСТВЕНА ИНФОРМАЦИЯ“
Чл. 23. (1) Определен служител от отдел АДС, дирекция АПО изготвя годишен отчет за постъпилите заявления за достъп до обществена информация и за повторното използване на информация от обществения сектор, който включва и данни за изготвените решения за предоставяне или за отказ от предоставяне (с посочване на мотивите за отказ) на достъп до обществена информация/на информация за повторно използване по заявлението. Годишният отчет е част от ежегодните доклади по чл. 62, ал. 1 от Закона за администрацията.
(2) Извадка от годишния отчет се предоставя на дирекция ПИС за публикуване на интернет страницата на МС.
Чл. 24. С цел осигуряване на прозрачност в дейността на администрацията и за максимално улесняване на достъпа до обществена информация в АМС, дирекция ПИС съдейства на административните звена, като периодично публикува и поддържа на интернет страницата на МС актуална и точна информация, съгласно чл. 15, ал. 1 от ЗДОИ, при спазване на изискванията за защита на личните данни.
Чл. 25. Дирекция ПИС периодично публикува и поддържа на интернет страницата на МС в секция „Достъп до обществена информация“ актуална и точна информация, съгласно изискванията на чл. 15а от ЗДОИ.
Чл. 26. Информацията по чл. 24 и чл. 25 се публикува, съответно се обновява, в срок до три работни дни от приемането на съответния акт или от създаването на съответната информация, а ако актът се обнародва – в срок до три работни дни от обнародването, освен ако в закон не е определен друг срок, при спазване на изискванията за защита на личните данни.
Чл. 27. Всички административни звена в АМС, съобразно функционалната си компетентност предоставят актуализирана информация за публикуване на обществена информация по чл. 24 и чл. 25 на дирекция ПИС в срока по чл. 26.
Глава ІХ
ПРОЦЕДУРА ПРИ ОБЖАЛВАНЕ НА РЕШЕНИЕТО ЗА ПРЕДОСТАВЯНЕ ИЛИ ЗА ОТКАЗ ОТ ПРЕДОСТАВЯНЕ НА ДОСТЪП
Чл. 28. (1) Жалбите срещу решенията за предоставяне или за отказ от предоставяне на достъп до обществена информация и на информация от обществения сектор за повторно използване се приемат и се регистрират в деня на тяхното постъпване в АИСМС. В случай че жалбата е получена по пощата или с куриерска пратка, пликът с пощенското клеймо се запазва.
(2) Жалбата незабавно се насочва до директора на дирекция АПО и длъжностното лице по ЗДОИ, което от своя страна я насочва към определения по чл. 2, ал. 3 служител от отдел АДС за комплектоване на преписката и изпращането й в съда в 3 – дневен срок и за осъществяване на процесуално представителство по делото.
Глава Х
АДМИНИСТРАТИВНОНАКАЗАТЕЛНА ОТГОВОРНОСТ
Чл. 29. (1) По реда на Закона за административните нарушения и наказания (ЗАНН) и на настоящата глава се извършват проверки за нарушаване на разпоредбите на ЗДОИ.
(2) Проверките се извършват по сигнал за извършени административни нарушения по чл. 42, ал. 1 ал. 3 от ЗДОИ при неизпълнение на задълженията по чл. 14, чл. 15, чл. 15а, ал. 3, чл. 15в, ал. 3 и чл. 31, ал. 3 от ЗДОИ.
Чл. 30. (1) Актовете за установяване на административни нарушения по закона се съставят от служител/и, оправомощени със заповед на министър-председателя.
(2) Административно наказание за нарушаване разпоредбите на ЗДОИ се налага от министър-председателя или овластен от него длъжностно лице.
Чл. 31. Установяването на административните нарушения, налагането, обжалването и изпълнението на наказанията се извършва по реда на ЗАНН.
ЗАКЛЮЧИТЕЛНИ РАЗПОРЕДБИ
Приложение № 1
ДО
МИНИСТЪР-ПРЕДСЕДАТЕЛЯ
ЗАЯВЛЕНИЕ
ЗА ПРЕДОСТАВЯНЕ НА ДОСТЪП ДО ОБЩЕСТВЕНА ИНФОРМАЦИЯ
От ……………………………………………………………………………………
(трите имена на физическото лице,
съответно наименованието, ЕИК и седалището на юридическото лица - заявител)
адрес за кореспонденция: ……………………………………………………………. телефон:……................................ електронна поща: ...................................................
УВАЖАЕМИ ГОСПОДИН МИНИСТЪР-ПРЕДСЕДАТЕЛ,
На основание Закона за достъп до обществена информация, моля да ми бъде предоставена следната информация (моля, опишете исканата информация):
..........................................................................
Желая да получа исканата информация в следната форма (моля, отбележете):
□ Преглед на информацията – оригинал или копие;
□ Устна справка – само в рамките на приемното време на приемателния пункт за кореспонденция в сградата на МС;
□ Копие на хартиен носител;
□ Копие на технически носител – CD, DVD, USB флаш памет;
□ По електронен път на адреса на електронната поща, посочен по-горе;
□ Интернет адрес, където се съхраняват или са публикувани данните;
□ Копие, предоставено по електронен път на следния персонален профил, регистриран в информационната система за сигурно електронно връчване по смисъла на Закона за електронното управление ……………………………………………………….
□ Отказвам да се публикува на Платформата за достъп до обществена информация заявлението ми, подадено чрез електронна поща по чл. 15, ал. 1, т. 4 от ЗДОИ, на решението и предоставената обществена информация по него.
Дата...................... Подпис................................
Приложение № 2
ПРОТОКОЛ
ЗА ПРИЕМАНЕ НА УСТНО ЗАЯВЛЕНИЕ ЗА ДОСТЪП ДО ОБЩЕСТВЕНА ИНФОРМАЦИЯ
Днес, ………………… г., в гр. София, долуподписаният служител в администрацията на Министерски съвет:
......................................................................................................................................................,
(имена по документ за самоличност на служителя)
…...................................................................................................................................................
(длъжност, дирекция, отдел)
прие от
1.....................................................................................................................................................
(имена по документ за самоличност на заявителя – физическо лице)
2.....................................................................................................................................................
(наименованието, ЕИК и седалище на юридическото лице – заявител)
представляван/а/о от ...............................................................................................................,
(имена по документ за самоличност и длъжност на законен представител/ имена по
документ за самоличност на пълномощник на юридическото лице – заявител)
в качеството на:
□ законен представител на заявителя
□ пълномощник на заявителя[1]
с адрес за кореспонденция ..............................................................................................
телефон ..................................................................,
адрес на електронна поща .................................................................
Заявителят има ли профил в системата за сигурно електронно връчване (ССЕВ)?
□да / □не
ЗАЯВЛЕНИЕ ЗА ДОСТЪП ДО ОБЩЕСТВЕНА ИНФОРМАЦИЯ, както следва:
..............................................................................................................................................................
Заявителят желае да получи исканата информация в следната/те форма/и:
□ Преглед на информацията – оригинал или копие;
□ Устна справка;
□ Копие на хартиен носител;
□ Копия на технически носител - CD, DVD, USB флаш памет, електронна поща;
□ Копия, предоставени по електронен път на адреса на електронната поща, посочен по-горе;
□ Интернет адрес, където се съхраняват или са публикувани данните;
□ Публикуване на информацията на Платформата за достъп до обществена информация
□ Копия, предоставени по електронен път на следния персонален профил, регистриран в информационната система за сигурно електронно връчване по смисъла на Закона за електронното управление…………………………………………………………..
□ Комбинация от форми: ...................................................................
Заб. Лица със зрителни увреждания или увреждания на слухово-говорния апарат, могат да поискат достъп във форма, отговаряща на техните комуникативни възможности (чл. 26, ал. 5 от ЗДОИ).
Заявител/ Служител:
Законен представител/
Пълномощник на заявителя/:
…………………………………. …………………………….……….
(подпис) (подпис)
……………………………………..
(име, фамилия, длъжност, дирекция , отдел)
Приложение № 3
ПРОТОКОЛ
за предоставяне на достъп до обществена информация/информация за повторно използване
по заявление с вх. № .................................. и Решение № ..............................................
Днес, .............................., на основание чл. 35 ал. 2 от ЗДОИ, се състави този протокол, с който се удостоверява изпълнението на Решение № ...................../........202....г. за предоставянето на достъп до информация/информация за повторно използване.
Сумата на разходите за предоставяне на достъпа, посочена в Решение, е заплатена с платежен документ (№/дата): ..............................................................., представен от заявителя.
На заявителя .................................................................................................................,/
(имена по документ за самоличност на физическото лице – заявител)
.......................................................................................................................................................
(наименование, ЕИК и седалище на юридическото лице – заявител)
представляван/а/о от ...................................................................................................................,
(имена по документ за самоличност и длъжност на законен представител/ имена по
документ за самоличност на пълномощник на юридическото лице – заявител)
в качеството на:
□ законен представител на заявителя
□ пълномощник на заявителя[2]
с адрес за кореспонденция: ...........................................................................................,
телефон.....................................................,
адрес на електронна поща.......................................,
беше предоставен достъп до следната информация, (посочват се рег. №, дати и др. данни, идентифициращи съответния/та документ/информация, както и формата за предоставянето):
........................................................................................................................
ВАЖНО! На основание чл. 36, ал. 1 от ЗДОИ, в случаите на неявяване на заявителя в определения по чл. 34, ал. 4 от ЗДОИ срок или когато не плати определените разходи, е налице отказ на заявителя от предоставения му достъп до исканата обществена информация. В тези случаи протоколът се подписва от двама служители на АМС и се посочва причината за това.
Този протокол се състави в два еднообразни екземпляра – 1 бр. за заявителя и 1 бр. за АМС.
Заявител/ Служител:
Законен представител/
Пълномощник на заявителя/:
…………………………………. ………………………………
(подпис) (подпис)
……………………………………
(име, фамилия, длъжност, дирекция , отдел)
[1] В зависимост от това дали заявителят е физическо или юридическо лице се попълват съответните данни, а излишният текст се заличава.
[2] В зависимост от това дали заявителят е физическо или юридическо лице се попълват съответните данни, а излишният текст се заличава.